تعلیم و تعلم معارف شهودی

تعلیم و تعلَم علوم و معارف شهودی: «کشف و شهود» به عنوان راهی برای دست‌یابی به معرفت و تعالی-علی رغم تفاوت تعریف‌ها و رویکردها در این مقوله- از دیرباز مورد توجه بوده و موافقان و مخالفانی داشته است. کتاب پیش‌رو در سلسله مجلدات فقه تربیتی جای دارد و درصدد است تا تعلم علوم و معارف […]

تعلیم و تعلَم علوم و معارف شهودی: «کشف و شهود» به عنوان راهی برای دست‌یابی به معرفت و تعالی-علی رغم تفاوت تعریف‌ها و رویکردها در این مقوله- از دیرباز مورد توجه بوده و موافقان و مخالفانی داشته است. کتاب پیش‌رو در سلسله مجلدات فقه تربیتی جای دارد و درصدد است تا تعلم علوم و معارف شهودی را به مثابه‌ رفتاری از رفتارهای مکلفان، از منظر فقهی بررسی نماید. بر این اساس، به تفصیل ادله ممنوعیت و جواز یادگیری علوم و معارف شهودی مورد نقادی قرار گرفت.